Druk 3D znajduje szerokie zastosowanie w szeregu dziedzin nauki, jest też coraz ważniejszy w biznesie. Umiejętność samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia procedury staje się niezbędna inżynierom przyszłości. Studentom grup projektowych FutureLab oraz pozostałym chętnym oferujemy możliwość zdobycia nowych kompetencji podczas organizowanego przez nas szkolenia.
Szkolenie odbędzie się w dniach 1-2.08.2022 na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej i potrwa łącznie 15 godzin. Zajęcia zrealizuje 4 prowadzących dla grupy liczącej maksymalnie 10 osób. Ważne: udział w szkoleniu jest bezpłatny dla studentów grup projektowych FutureLab, dla pozostałych koszt wynosi 200 zł.
Zgłoszenie
Aby zgłosić się na szkolenie, należy wysłać maila na adres futurelab@pk.edu.pl (imię i nazwisko) i zaznaczyć, czy jest się studentem pracującym w ramach grup FutureLab, czy też chce się skorzystać z oferty na zasadach komercyjnych (płatne 200 zł). W mailu zwrotnym udzielimy wszystkich niezbędnych informacji odnoście ewentualnej płatności. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zakres tematyczny
Szkolenie podzielone jest na 5 modułów:
Moduł 1:
- Analiza porównawcza programów Autodesk wraz z ich możliwościami (AutoCad, Fusion360)
- Omówienie możliwości Fusion 360. Przedstawienie interfejsu.
- Przedstawienie złożeń w zaawansowanych projektach. (Prezentacja przykładowych zastosowań)
- Prezentacja przykładowych projektów z wykorzystaniem adekwatnych narzędzi.
Moduł 2:
- Realizacja złożenia na przykładach (oddziaływanie wzajemne dwóch płaskowników)
- Realizacja ćwiczeń do samodzielnego wykonania (kołowrotek dla chomika, wahadło balistyczne)
Moduł 3:
- Omówienie procesu druku oraz budowy drukarek 3D (FFF,SLA)
- Prezentacja panelu sterowania drukarek 3D, szczegółowa analiza interfejsu.
- Zapoznanie z możliwościami slicer’a „Cura” oraz omówienie procesu slice’owania
- Przygotowanie drukarki do druku oraz samodzielne przeprowadzenie wydruku, zapoznanie z zasadami konserwacji drukarki 3D
Moduł 4:
- Prezentacja wielu rodzajów filamentów oraz przeprowadzenie procesu wymiany.
- Samodzielne zaprojektowanie wybranego elementu we Fusion 360.
- Przeprowadzenie procesu sliceowania oraz procesu druku poprzez aplikację Fusion 360.
Moduł 5:
- Ćwiczenia praktyczne o indywidualnym charakterze dla chętnych.
Prowadzący
- Marcelina Jałowiec – Studentka PK na Wydziale Mechanicznym. Studiuje na specjalności Systemy CAD/CAM, dzięki czemu świetnie orientuje się w różnych nowoczesnych programach CAD, związanych z modelowaniem 3D. W Kole Naukowym el–Rappro jest osobą z niezbędną wiedzą z zakresu mechaniki i z pasją realizuje różne ambitne projekty, szczególnie związane z modelowaniem w programie Fusion 360. Posiada wiedzę z zakresu obsługi i funkcjonowania drukarek 3D, którą uwzględnia podczas tworzenia modeli 3D.
- Amelia Święcicka – Studentka PK na Wydziale Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej. W Kole Naukowym el–Rappro w głównej mierze zajmuje się aspektami związanymi z drukowaniem 3D w technologii FFF oraz SLA. Świetnie sobie radzi również z przygotowaniem modelu do druku, czyli slajsowaniem oraz modelowaniem 3D. Studiuje Elektrotechnikę i Automatykę, tym samym potrafi uwzględniać te aspekty podczas tworzenia modeli złożeń.
- Maciej Gibas – Pracownik inżynieryjno-techniczny i zarazem student PK na Wydziale Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej, lider jednej z grup projektowych FutureLab. Połączenie studiów i pracy pozwala odpowiednio przekazać wiedzę z uwzględnieniem maksymalnego aspektu praktycznego. Jest przewodniczącym Koła Naukowego el–Rappro, które w szczególności skupia się na modelowaniu 3D oraz drukowaniu 3D. Aktywnie poszukuje współpracy między jednostkami i z przemysłem, co pozwala być na bieżąco z aktualnym zapotrzebowaniem rynkowym.
- Tomasz Makowski – Pracownik PK na Wydziale Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej. Posiada doświadczenie dydaktyczne oraz praktyczne z przemysłu. Na uczelni uczy m.in. przedmiotów związanych z modelowaniem w programach CAD, drukiem 3D i szybkim prototypowaniem elementów mechatronicznych. Doświadczenie zdobyte podczas pracy na stanowisku konstruktor mechatronik w PGZ pozwala przekazywać słuchaczom aktualne i zarazem potrzebne umiejętności. Ponadto aktywnie prowadzi różne prace projektowe ze studentami.