#nauka4future

Projekt “#nauka4future” został dofinansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministra Nauki i Szkolnicta Wyższego w ramach Programu „Społeczna Odpowiedzialność nauki.” Projekt polegał na przeprowadzeniu szeregu działań upowszechniających naukę i wykazaniu jej ogromnej roli we współczesnym świecie, rozwiązywaniu problemów globalnych, ale także jej przydatności w życiu codziennym. Projekt kierowany był do młodych ludzi, w szczególności z liceów i techników, zastanawiających się nad dalszym kształceniem wyższym. Formuła projektu zakładała różnorodne sposoby prezentacji wiedzy naukowej – od wykładów prowadzonych przez ekspertów, naukowców, studentów skupionych w FutureLab PK, a także poprzez warsztaty praktyczne i wystawy.

Powyższe działania były skupione w następujących obszarach tematycznych: ARCHITEKTURA I BUDOWNICTWO, CHEMIA, DESIGN, NOWOCZESNE TECHNOLOGIE, SMART CITY. Skupialiśmy się na obszarach, które każdego dnia mają wpływ na ludzi i ich najbliższe otoczenie. Bez rozwoju nauki w tych dziedzinach nie moglibyśmy wykonywać większości czynności w sposób, jaki obecnie to robimy, nie zauważając jak dużo pracy zostało wykonane przez świat nauki, by nam to umożliwić.

Głównymi działaniami przeprowadzonymi w ramach projektu była organizacja 5 SESJI WYKŁADOWYCH, które popularyzowały osiągnięcia naukowe, a także wyniki prac naukowych, zarówno naukowców i studentów z Politechniki Krakowskiej. Tematyka wpisuje się w 8 dyscyplin naukowych prowadzonych na Politechnice Krakowskiej, co zapewnia najwyższy poziom przekazywanej wiedzy, zaplecze kadrowe, a także infrastrukturalne i sprzętowe. Przeprowadzono także szereg warsztatów tematycznych.

Sesje wykładowe były prowadzone w formule nowoczesnych prelekcji, zawierających ciekawe aspekty zaprezentowane w przystępny sposób, oparte o doświadczenie młodych naukowców skupionych w FutureLab.

Od początku funkcjonowania jednostki FutureLab, które wspiera studentów w realizacji ich inżynieryjnych pomysłów, dofinansowaliśmy kilka projektów związanych z potrzebami osób z niepełnosprawościami, np. wózek inwalidzki jeżdżący po schodach, protezy dostosowane do konkretnych potrzeb ich użytkowników, tak aby jak najlepiej wpasowały się do czynności życia codziennego lub pasji i zainteresowań, analizy rozwiązań miejskich pod kątem barier architektonicznych, automatyka w budynkach pomagająca osobom słabowidzącym lub niewidomym.
Dlatego w każdym bloku tematycznym poruszanym przez nas w projekcie będziemy organizowaliśmy szkolenia dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ASD. Wypracowane w trakcie wielu projektów z grupami osób ze specjalnymi potrzebami metody opierają się w dużej mierze na elastycznym prowadzeniu warsztatów, małych grupach, dostosowaniu sali, obecności asystenta wspomagającego przy jednoczesnym nacisku na wysoki merytoryczny poziom zajęć, wykraczający poza wiedzę grupy rówieśników. Dzięki tak dobranym dostosowaniom popularyzujemy naukę wśród osób z ASD, rozwijamy ich zainteresowania i pozwalamy na dostrzeżenie możliwości zawodowego zajmowania się nauką do czego osoby z ASD mają naturalne predyspozycje, które niestety są znacząco ograniczane przez tradycyjne metody kształcenia.

DNI WYKŁADÓW,
WARSZTATÓW, POKAZÓW
UCZNIÓW OSTATNICH KLAS
SZKÓŁ ŚREDNICH
SZKÓŁ
ŚREDNICH

ZOBACZ WSZYSTKIE WYKŁADY ONLINE

17.09 Architektura i Budownictwo Przyszłości

„Architektura jutra?” – dr inż. arch. Maciej Skaza

„Jeśli architektura, to tylko tu” – Julian Konopka

„Podróż w głąb architektury” – Julia Kościelniak

„Najnowsze narzędzia projektanta” – dr inż. arch. Maciej Wójtowicz

„Nowe oblicza betonu” – dr inż. Mateusz Sitarz

„Budownictwo energooszczędne – konieczność czy wyzwanie” – mgr inż. Katarzyna Nowak-Dzieszko

18.09 Design Przyszłości

„Kilka słów o designie – wprowadzenie” – prof. dr hab. inż. Zbigniew Latała

„Design 2.0 – wykorzystanie AI w projektowaniu” – mgr sztuki Michał Maciukiewicz

„Design DNA, tożsamość marki + projekty studentów” – mgr inż. Katarzyna Kozub

„Projektowanie uniwersalne” – mgr inż. Katarzyna Kozub

„Projektowanie cyrkularne” – Katarzyna Śliwa

PRZECZYTAJ WIĘCEJ

#nauka4future

Przez 5 dni, od 16 do 20 września w pawilonie „Kotłownia” trwało wyjątkowe wydarzenie promocyjne…
Read More

#nauka4future

Zapraszamy na wyjątkowe naukowe wydarzenie skierowane do uczniów klas maturalnych szkół średnich
Read More
Widok Planety Ziemia z HABSat

HABSat – lot do stratosfery

Studenci Koła Naukowego „Cosmo” z sukcesem zrealizowali projekt wysłania do stratosfery balonu z samodzielnie zaprojektowaną…

Read More
Logo Funduszy Europejskich - Wiedza Edukacja Rozwój
Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
Logo Unii Europejskiej - Europejski Fundusz Społeczny
Ułatwienia dostępu:

Kontrast

Powiększ tekst

Zwiększ odstępy

Użyj czytelnych czcionek

Powiększ kursor

Podświetlenie linków

Zatrzymaj animacje

Resetuj ustawienia

Ułatwienia dostępu:
Kontrast
Powiększ tekst
Zwiększ odstępy
Użyj czytelnych czcionek
Powiększ kursor
Podświetlenie linków
Zatrzymaj animacje
Resetuj ustawienia
Przewiń do początku strony